6 fears you might have if you call yourself a 'millennial'

7 November 2017
There are about to be some new ludicrous (see what we did there?) Fear Factor challenges: we've brought back the spine-tingling show with a reinvented Ludacris-hosted program featuring more creepy critters and scary stunts! (And shrieking... plenty of shrieking)

Here's a little sneak peek of what's to come:

But forget about the fear of cockroaches and spiders. For us millennials, fear goes far beyond just Arachnophobia – like NO-PHONE-bia (legit term used is Nomophobia), fear of a bad selfie and more! Here are 6 types of first-world fears you might have if you're a true-blue millennial.
1. A bad selfie

You probably have at least 3 photography apps on your phone and you LOVE a good selfie. You feel a constant need to update your friends and followers how you've been, and how good you look on your social media. And hey, its good to love yourself before we love others yes?

2. When someone asks for a piece of your food

"JOEY DOESN'T SHARE FOOD," is your mantra in life! You don't like to share food and tbh, you feel a little uncomfortable whenever someone takes a piece of your fries without your permission. Ahem, please get your own fries, kthxbye.

3. When you're at the last episode of your favourite TV series

You get really upset and emotional after watching the last episode of your favourite series. You're TV junkie and you take pride on that. You feel lost and experience an "existential crisis" and start asking yourself, when will the next season be out?

4. Not having 3G/4G access

You've purchased a huge 3G/4G data bundle for your daily dose of Instagram or memes in your life. You'll literally feel like SH*T if you're in a remote area with NO Wi-Fi nor 4G access and get all fidgety without your data. Omg – no thanks.

5. When you accidentally 'like' your ex/enemy's Instagram picture

OMG. UN-LIKE PLS. HOW DO I UN-LIKE?! I CAN'T? Brb, gotta dig a hole to hide my face.

6. When your battery percentage gets lower than 40%

Don't try to deny that. You get ANXIETY just by seeing the low battery life and you always carry an extra portable charger with you. You're always on the look out for a socket outlet just in case you need that extra juice if its low. First-world problems much.

Get the very first look at the brand new Fear Factor hosted by Ludacris as contestants confront their fears, be pushed beyond their comfort zones and take action against some of their biggest stressors right after the MTV EMA on 13 Nov at 10pm (SG/PH/MAL) 9pm (WIB)!

Catch all-new Fear Factor episodes premiering every Monday starting 21 November at 8pm (SG/PH) 9pm (MAL) 7pm (WIB) on MTV Asia!
Category:

latest news

Camila Cabello updates fans on new music: “I am already peeing myself”

Music

Troye Sivan will bring the Bloom tour to Asia

Music

Here's why we need to talk about World AIDS Day

Lifestyle

Miley Cyrus takes the cops on an epic chase in ‘Nothing Breaks Like A Heart’ video

Music

Watch EXO, NCT, Wanna One, and Red Velvet’s BOF 2018 performances the way they were meant to be watched

Music

This 5SOS fan keeps eating Luke Hemmings pics, but a doctor warns she shouldn’t

Celebrities

Is Miley Cyrus’ next era coming? See her dramatic new song teasers

Music

Ariana Grande’s ‘Thank U, Next’ gets a synthy, soulful cover from The 1975

Music